Ви тут:

Про інвестиційні проекти – з міським головою Валентином Казаковим

02-08-2018
Категорія: 

   З 2015 року Сєвєродонецька міська рада співпрацює з Державним фондом регіонального розвитку (ДФРР). ДФРР дозволяє започаткувати фінансування проектів регіонального розвитку на конкурсній основі і відповідно до регіональних стратегій розвитку та планів заходів з їх реалізації.

   Які саме проекти були підготовлені й подані міською радою за період співпраці та які реалізовуються за рахунок коштів ДФРР розповів міський голова Валентин КАЗАКОВ.

   Найбільш значущі для Сєвєродонецька інвестиційні проекти до Державного фонду регіонального розвитку ми подавали ще у 2015 році з тим, щоб вони були реалізовані вже у наступному, 2016-му. Звичайно, в рамках міст Луганської та Донецької областей назва цього фонду сьогодні звучить двояко, бо всі добре розуміють, найперше, що тут потрібно – якомога швидше відновити ту інфраструктуру, яка постраждала під час проведення бойових дій. Ми розпочали з реконструкції двох мостів – через річку Борову, щоб відновити транспортне сполучення з Рубіжним, та річку Сіверський Донець, який поєднував нас із залізничним вокзалом.

   У незадовільному стані на той момент знаходилися й заплавні мости. Тому міська рада і подала проекти з реконструкції трьох із них, а саме: заплавних мостів №2, 3 і 4, а також з реконструкції проїжджої частини та зливневої каналізації по вул. Сметаніна.

   Серед наших проектних пропозицій були й такі: капітальні ремонти ДНЗ №43, СЗШ №6 (заміна вікон) та СЗШ №15 (заміна віконних та дверних блоків).

   З усіх поданих проектів ми почали капітальний ремонт ДНЗ №43. Із запланованих 9 млн. грн. було освоєно лише близько 3,5 млн. грн.

   Виконали реконструкцію заплавних мостів №3 і 4 та розпочали аналогічні роботи по заплавному мосту №2 (освоєно близько 1 млн. грн.).

   По інших проектах були різночитання, а проект з реконструкції зливневої каналізації по вул. Сметаніна було повернуто на повторне проектування.

   На 2017 рік на фінансування по ДФРР міською радою були надані такі проектні пропозиції:

– реконструкція проїжджої частини вул. Сметаніна;

– капітальний ремонт Будинку Фізкультури КДЮСШ №2 (системи водопостачання та теплопостачання, утеплення фасаду);

– реконструкція зовнішнього електропостачання села Боброве з прокладанням кабельної лінії і встановленням розвантажувальної комплектної підстанції. На його фінансування ми просили близько 6,6 млн. грн. Хочу зазначити, якби цей проект почав реалізовуватися у 2017 році, як і планувалося, багатьох проблем у нас би не виникало, оскільки мешканці села були б забезпечені електричною енергією. Цей проект один з найважливіших та вкрай потребуючий підтримки на регіональному рівні з подальшим затвердженням у Мінрегіоні.

   Втім на сьогодні, враховуючи актуальність та значимість цього проекту для жителів Бобрового, вже не реконструкція необхідна, а будівництво мереж зовнішнього електропостачання, тому міська рада і прийняла рішення про розробку нового проекту «Будівництво мереж зовнішнього електропостачання с. Боброве» у відповідності до поточних цін 2017 року вартість робіт складе 11,7 млн. грн.

   Проектні пропозиції стосувалися й реконструкції вивільнених приміщень СЗШ №13 під відкриття КДНЗ (дитячий садочок «Сонечко»). Це дозволило би частково вирішити загальну проблему з нестачею місць для багатьох дітей у дошкільних нав­чальних закладах міста. Там планувалося створити комплекс, під одним дахом якого розташувалися б і школа, і дитячий садочок.

   За рахунок коштів ДФРР планували й реконструкцію нежитлового приміщення по вул. Федоренка, буд. 41 під Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів; зливневої каналізації по вул. Сметаніна і заплавних мостів №1 та №2 (повторно); будівництво притулку для бездомних тварин; капітальний ремонт дитячого навчального закладу №43. 

   На жаль, з поданих проектів був відібраний лише один: реконструкція заплавного мосту №2. Орієнтовна вартість проекту становила 6,5 млн. грн. Саме така сума й була виділена, але ми встигли освоїти всього 1,3 млн. грн. Справа в тому, що кошти виділили наприкінці листопада, саме тоді, коли нам необхідно було проводити бетонування та інші роботи технічного характеру.

 

 Чому так сталося, що на 2017 рік було відібрано лише один проект? По-перше, процедура прийняття рішення щодо фінансування таких проектів займає більш ніж півроку. Порядком оцінки та відбору інвестиційних проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів ДФРР, передбачено попередній розгляд проектів на засіданні регіональної комісії (Луганська ОДА). Тільки після цього відібрані проекти подаються на розгляд Мінрегіону. Далі, як я вже сказав, кошти були виділені наприкінці листопада, на рахунок відділу капітального будівництва вони надійшли тільки на початку грудня. Втім і їх неможливо було 100-процентно освоїти за такий короткий проміжок часу у зв’язку з закінченням бюджетного року.

   Що стосується проектів на поточний рік, то міська рада знову подала свої пропозиції. Одна з них стосувалася придбання генераторів електроенергії для покращення забезпечення функціонування системи водопостачання і водовідведення м. Сєвєродонецька та прилеглих селищ. Генератори в першу чергу потрібні для підтримання роботи системи водопостачання та водовідведення. Найголовніше те, щоб у разі відключення електроенергії у зимовий період, вода не замерзла у колекторі, а для цього потрібна безперервна її циркуляція поки не буде відновлено основне електропостачання. 

   Оскільки наше місто не має можливості своєчасно виконувати роботи або послуги з утримання та ремонту доріг комунальної власності, ми передбачили і придбання дорожньої техніки для ремонту доріг та їх утримання у Сєвєродонецьку за рахунок коштів ДФРР. За допомогою реалізації цього проекту ми змогли би самостійно вирішувати питання з відновлення дорожнього покриття. На жаль, і цей проект було відхилено.

   Назріла необхідність і в розробленні комплексної схеми транспорту міста, так як згідно з нею повинні проводитися роботи щодо підвищення рівня якості обслуговування дорожньої мережі. Існуюча схема вже застаріла і не враховує сучасні норми та вимоги.

   З метою виконання законодавства зі збору та захоронення ТПВ, міською радою запропоновано і проект санітарного очищення та прибирання Сєвєродонецька. На комунальному підприємстві «СКС» 90% автомобільного парку складає техніка 80-90-х років випуску, що в свою чергу негативно позначається на санітарному очищенні міста.

   Подбали ми і про придбання спеціалізованого обладнання транспортних засобів для збирання та перевезення побутових відходів, тому що вивіз на полігон ТПВ невідсортованого сміття заборонено, внаслідок чого і постає питання екологічної безпеки населення м. Сєвєродонецька.

   І ще ми планували здійснити капітальний ремонт тенісних кортів КДЮСШ №1 за адресою: вул. Федоренка, 33а.

   Знову ж таки нами були подані проекти, що не пройшли відбір у 2017 році: ремонт Будинку Фізкультури та ДНЗ №43, реконструкція вивільнених приміщень СЗШ №13 під відкриття дитсадочка та приміщення по вул. Федоренка, буд. 41 під Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів, реконструкція зливневої каналізації по вул. Сметаніна, будівництво притулку для бездомних тварин.

   Що маємо у цьому році?

   Згідно з дорученнями Віце-прем’єр-міністра України – Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Г.Г. Зубко про включення перехідних та незавершених проектів, реалізація яких розпочата з 2015 року, до переліку інвестиційних програм і програм регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися у 2018 році за рахунок ДФРР, Сєвєродонецьку виділено кошти на капітальний ремонт ДНЗ №43 та реконструкцію заплавного мосту №2, роботи за якими вже розпочато.

   Сподіваємося, що виділені на їх реалізацію фінанси у повному обсязі незабаром надійдуть розпорядникам бюджетних коштів. До цього всі роботи виконувалися за рахунок співфінансування з міського бюджету. У 2018 році роботи на вищезазначених об’єктах будуть завершені. Також ми чекаємо на рішення Мінрегіону щодо виділення коштів на реконструкцію заплавного мосту №1 та ремонт тенісних кортів КДЮСШ №1. Сподіваюся, що в наступному році ми завершимо ремонтно-реконструкційні роботи й на цих об’єктах.

   До речі, у ДФРР є таке положення, що 10% від загального обсягу, що виділятиметься на проекти, мають бути реалізовані на проекти, що стосуються розвитку спорту, культури тощо. Таким об’єктом у Сєвєродонецьку було визначено тенісні корти КДЮСШ №1. Протягом останніх 30 років вони не ремонтувалися і знаходяться в аварійному стані. А великим тенісом у нашому місті щорічно займаються доволі багато вихованців, показуючи високі результати на змаганнях різного рівня, прославляючи рідний Сєвєродонецьк. Виконання будівельних та відновлювальних робіт на цьому об’єкті заплановано провести з застосуванням сучасних технологій, матеріалів та конструкцій.

   Скажу кілька слів і про плани на наступний, 2019 рік. Міською радою вже подано ряд проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовувався за рахунок коштів ДФРР. Зокрема, це капітальний ремонт СДЮСТШ ВВС «Садко», басейну ДЮСШ №1 і Будинку Фізкультури КДЮСШ №2, будівництво мереж зовнішнього електропостачання села Бобрового та території в районі озера Чистого.

   Хочу зазначити, що вартість проектів, які будуть фінансуватися ДФРР з 2019 року, повинна становити не менше ніж 5 млн. грн.

   Назріла необхідність і в проведенні капітального ремонту каналізаційних колекторів по вул. Курчатова та по вул. Вілєсова – вул. Науки. Вони мають 100% знос і знаходяться в аварійному стані. Реалізація проектів дозволить забезпечити безперебійне відведення господарсько-побутових стічних вод від 14-ти мікрорайонів міста.

   У планах ще й реконструкція двох центральних проспектів – Хіміків та Гвардійського. Дорога – це не тільки асфальтове покриття, а й інженерні споруди та комплекс підземних комунікацій. Тому ми і плануємо здійснити капітальний ремонт саме цих головних магістралей нашого міста. Ми вже замовили проекти. Вони повинні будуть містити весь комплекс заходів, повязаний з інфраструктурою підземки.

   Також треба передбачити будівництво (продовження) дороги по просп. Гвардійському та вул. Гагаріна до житлового кварталу «Камелот» (84-й мікрорайон). «Камелот» знаходиться на околиці міста Сєвєродонецьк, на даний час там ведеться будівництво житла. Квартал від міста відділяє лісовий масив, дорога в основному грунтова. Її будівництво (продовження) забезпечить автотранспортний зв’язок великого мікрорайону з центром міста, сприятиме підвищенню надійності автотранспортного руху та оптимізації транспортних потоків.

   У селі Воєводівці виділено землю під будівництво житла для учасників АТО. З цього приводу було проведено наради. Комплексна забудова цієї території передбачає розвиток інфраструктури, у тому числі й спорудження інженерно-транспортних мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів для водопостачання і водовідведення, розподілу та транспортування природного газу, будівництво дорожньої інфраструктури.

   У планах і будівництво мосту через річку Борову. Існуючий тут автомобільний міст, який був зруйнований у зв’язку з проведенням військових дій в регіоні, є єдиним технічним спорудженням, що з’єднує міста Сєвєродонецьк та Рубіжне. Для відновлення транспортного сполучення через річку Борову спочатку був зведений тимчасовий понтонний міст. У березні 2015 року автомобільне сполучення було відновлено. Але ще до виконання відновлення цього мосту, згідно з актом обстеження, він вже знаходився в аварійному стані. Під час відновлення експлуатації на міст впливали сильні навантаження (важка військова техніка, вантажний транспорт та інше), тому на сьогоднішній день він перебуває в аварійному стані, що негативно впливає на безпечність руху автотранспорту та пішоходів. Тому й потрібне будівництво нового мосту. Орієнтовна вартість проекту 40 млн. грн.

   Також ми плануємо відновлення гідрологічного і санітарного стану річки Борової з реконструкцією існуючої водозливної греблі. Останнім часом спостерігається критичне зменшення рівня води у Боровій у зв’язку зі змінами клімату та тенденцією до зростання температури в літньо-осінній та зимовий періоди. Зневоднення в літньо-осінні та зимові місяці призводить до погіршення якості підземних вод. Внаслідок підмивання є загроза обвалів греблі. Крім того, впровадження проекту дозволить попередити виникнення надзвичайних ситуацій, що пов’язані з експлуатацією існуючих автомобільного та залізничного мостів. Орієнтовна вартість проекту 60 млн. грн.

   Щоб вирішити ці актуальні для нашого міста і його жителів проблеми, одним місцевим бюджетом не обійтися. Тому тут потрібна допомога і ДФРР, і міжнародних організацій. Нами підготовлено ряд проектних заявок, анкет на отримання грошових інвестицій. Сподіваємося на сприяння та надання фінансової підтримки в реалізації поданих проектів.

 

Відеоматеріали по темі:

]]>https://www.youtube.com/watch?v=leFzElj3gbQ]]> 

]]>https://www.youtube.com/watch?v=OtM8nbYZNyU]]> 

Рейтинг: 
Голосов пока нет
250
0