Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акту – Розпорядження керівника Сєвєродонецької військово-цивільної адміністрації «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з 2022 року

19-12-2022

 

1.

Вид та назва регуляторного акту

Розпорядження керівника Сєвєродонецької військово-цивільної адміністрації від 25 червня 2021 року № 1049 «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з 2022 року»

2.

Дата прийняття  рішення

Дата набрання чинності рішення

25 червня 2021 року

 

01 січня 2022 року

3.

Назва виконавця заходів з відстеження результативності

Фінансове управління Сєвєродонецької міської Військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області.

4.

Цілі прийняття акту

Прийнятий регуляторний акт спрямований на:

  • Виконання вимог чинного законодавства, а саме ст. 10, 12, 266 Податкового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»;
  • Встановлення доцільних і обґрунтованих розмірів ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та пільг з цього податку;
  • Забезпечення надходжень з зазначеного податку до бюджету громади, що є передумовою фінансування програм соціально-економічного розвитку громади;
  • Забезпечення відкритості, прозорості дій органу місцевого самоврядування.

5.

Строк виконання заходів з відстеження регуляторного акту

з 15.11.2022 року по 15.12.2022 року

6.

Тип відстеження регуляторного акту

Базове відстеження

7.

Методи одержання результатів відстеження

Статистичний аналіз показників надходжень до бюджету громади податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

8.

Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних

Враховуючи цілі регулювання для відстеження результативності регуляторного акту були визначені такі показники результативності:

  • розмір надходжень до бюджету громади;
  • кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акту;
  • рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту.

9.

Кількісні та якісні значення показників результативності акту

 

1 кв.2020р.

1 кв.2021р.

1 кв.2021р.

Кількість платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – фізичних осіб, з них власників:

 

 

 

  • житлової нерухомості;

4514

4029

4029

  • нежитлової нерухомості;

1185

1411

1411

Кількість платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – юридичних осіб, з них власників:

 

 

 

  • житлової нерухомості;

21

11

11

  • нежитлової нерухомості;

206

230

230

Сплачено податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – фізичних осіб, з них власників:

 

 

 

  • житлової нерухомості;

52 690

25 599

34 911

  • нежитлової нерухомості;

178 311

253 918

100 249

Сплачено податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – юридичних осіб, з них власників:

 

 

 

  • житлової нерухомості;

101 253

23 409

25 785

  • нежитлової нерухомості;

1 625 029

3 889 795

3 972 761

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаного з державним регулюванням

50%

50%

50%

10.

Оцінка результатів реалізації регуляторного акту та ступеня досягнення визначених цілей

 

При порівнянні показників результативності акту за 1 квартали 2020, 2021 та 2022 років встановлено,  що сплата податку на нерухоме майно до бюджету за групами платників та типами нерухомості як зменшилися так і збільшилися. Слід зазначити, що  ставка податку на нерухоме майно в зазначені періоди не змінювалась та залежала лише від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року та зростання якої у порівнянні з попереднім роком склало в 2021 році – 127,0%, у 2022 році – 108,3%. Тому, на зазначені показники результативності акту  також мали вплив: надмірно сплачені суми податку, наявність податкового боргу з податку на нерухоме майно, створення Сєвєродонецької міської територіальної громаду, що змінило кількісний та якісний склад платників податку. Значний вплив на показники результативності акту мало те, що територія громади після 24 лютого 2022 року є тимчасово непідконтрольними українській владі, тимчасово окупованою, та на якій ведуться (велись) бойові дії.

Прийняття цього регуляторного акту дозволяє забезпечити досягнення визначених цілей державного регулювання, упорядкує відносини між органами місцевого самоврядування та юридичними і фізичними особами з питань сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, збільшує надходження коштів до бюджету громади, що надає можливість збільшити витрати на фінансування покладених на органи місцевого самоврядування повноважень.



Правила використання матеріалів сайту